تاریخ انتشار: سه شنبه 11 شهریور 1399 | 14:08 ب.ظ
برداشت بادام در مرودشت آغاز شد
برداشت بادام در مرودشت آغاز شد مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: برداشت بادام درختی از ۶۷۱ هکتار از باغ های بادام دیم و آبی در مرودشت آغاز شد‌ه است و پیش بینی می شود بالغ بر ۵۰۰ تن بادام تولید شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: برداشت بادام درختی از ۶۷۱ هکتار از باغ های بادام دیم و آبی در مرودشت آغاز شد‌ه است و پیش بینی می شود بالغ بر ۵۰۰ تن بادام تولید شود.
به گزارش، سلام مرودشت، عزیز رحیمی افزود: برداشت بادام که از اواخر مرداد ماه آغاز شده تا اواخر شهریورماه ادامه خواهد داشت.
اوبا بیان اینکه متوسط برداشت بادام دیم و آبی از ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ کیلو گرم در هکتار است، اظهار کرد : از مجموع ۶۷۱ هکتار باغ های بادام ۴۶۷ هکتار آن دیم و ۲۰۴ هکتار آن آبی است.
رحیمی با بیان اینکه بیشترین میزان کشت بادام در شهرستان متعلق به بخش کامفیروز و درودزن است، خاطر نشان کرد: این محصول از نظر اقتصادی می تواند در معیشت کشاورزان تاثیر بسزایی داشته باشد و قابلیت خوبی به منظور غرس در اراضی شیب دار و کشت بصورت دیم را دارد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت یادآور شد: با توجه به زودگل بودن ارقام قدیمی و عملکرد پایین این باغات، این مدیریت در راستای اصلاح و احیاء باغ های بادام شهرستان و بهبود وضعیت تولید این باغ ها طرح تغییر ارقام زودگل و با عملکرد پایین را در دستور کار دارد و به منظور کشت ارقام جدید و دیرگل و با عملکرد بالا، تسهیلاتی مانند یارانه نهال و پیوندک را به متقاضیان پرداخت می کند.
این مقام مسئول با بیان اینکه برداشت بادام به صورت سنتی انجام می شود، تصریح کرد: هر ساله همزمان با آغاز فصل برداشت زمینه اشتغال تعداد زیادی کارگر فصلی فراهم خواهد شد.
او با اشاره به ویژگی و شرایط آب و هوایی کشت بادام افزود: درخت بادام نیاز زیادی به آبیاری ندارد و در برابر کم آبی مقاوم و نگهداری از آن نسبت به درختان دیگر راحت‌تر است.
شهرستان مرودشت با دارا بودن حدود ۷۰۰۰ هکتار باغ از شهرستان های برتر در تولید محصولات زراعی و باغی است و انواع محصولات باغی از جمله پسته، گردو، انگور، زیتون، انار، انواع دانه دار و هسته دار ها و… در این شهرستان کشت می شود./ روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار