تاریخ انتشار: پنجشنبه 6 شهریور 1399 | 10:40 ق.ظ
حرکت هیئت و دسته های عزاداری در ایام تاسوعا و عاشورا در مرودشت ممنوع شد
حرکت هیئت و دسته های عزاداری در ایام تاسوعا و عاشورا  در مرودشت ممنوع شد کارگروه مراسم عزاداری با محوریت دستورالعمل های مراسم تاسوعا و عاشورا برگزار شد. حرکت هیئت و دسته های عزاداری در ایام تاسوعا و عاشورا ممنوع است .

به گزارش سلام مرودشت ، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان مرودشت گفت : راه اندازی دسته های عزاداری و حمل علم و بیرق و هرگونه تجمع در اماکن مذهبی ،امامزاده ها و گلزار شهدای سراسر شهرستان ممنوع بوده و عزاداری در این دو روز با رعایت بهداشت درهمان محل های قبلی هیئات مذهبی انجام خواهد شد .

حجت الاسلام و المسلمین ”ارودا“ اظهار کرد : حفظ شعائر دینی و مذهبی برای ما اهمیت ویژه ای دارد اما امسال به دلیل مشکلات ناشی از انتشار ویروس کرونا بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا در کشور و زیر مجموعه‌های آن در استان و شهرستان عمل خواهیم کرد تا سلامت مردم به خطر نیفتد.

او یادآور شد: هیئت امنای مساجد بزرگ و امامزاده‌ها موظف شده اند از پذیرش دسته‌های عزاداری و دعوت از آنها خودداری کنند و هرگونه علم کشی در ماه محرم نیز ممنوع شده است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی مرودشت عنوان کرد : عبور دسته‌های سینه زنی و زنجیرزنی عزاداری و حرکت آنها در خیابان‌ها ممنوع است و در تاسوعا و عاشورا مراسم عزاداری صرفا در محل ثابت هیئات انجام خواهد شد .

رئیس مرکز بهداشت شهرستان مرودشت نیز گفت : هر گونه پذیرایی در جریان برگزاری مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی در هیئات عزاداری ممنوع می باشد.

روح اله کریمی افزود : نذورات برابر نکات مندرج در دستورالعمل بهداشتی ستاد مقابله با کرونا ، صرفا در قالب مواد غذایی خشک و یا خام توزیع گردد و توزیع نذورات در هیئات ممنوع می باشد .

او یادآور شد : برپایی هر نوع ایستگاه های صلواتی توزیع نذورات و چای (موکب ها، خیمه ها، چادر و …) در تمامی شهرستانها ممنوع است.

کریمی عنوان کرد: حضور کودکان و افراد مسن و دارای بیماری های زمینه در مراسم های عزاداری در این ایام نیز ممنوع است و توصیه میشود این افراد در منزل و از طریق رسانه ها به عزاداری بپردازند./روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان مرودشت

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار