تاریخ انتشار: چهارشنبه 5 شهریور 1399 | 11:10 ق.ظ
مدیرجهاد کشاورزی مرودشت: افزایش۶۲ درصدی تولید ذرت علوفه ای در مرودشت
مدیرجهاد کشاورزی مرودشت: افزایش۶۲ درصدی تولید ذرت علوفه ای در مرودشت مدیرجهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از افزایش تولید علوفه در این شهرستان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت بالغ بر ۶۱۷ هزار تن ذرت علوفه ای تولید شود. به گزارش سلام مرودشت، عزیز رحیمی با بیان اینکه کشت ذرت در شهرستان در دو مرحله انجام می شود، اظهار کرد: ۱۰ […]

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از افزایش تولید علوفه در این شهرستان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت بالغ بر ۶۱۷ هزار تن ذرت علوفه ای تولید شود.
به گزارش سلام مرودشت، عزیز رحیمی با بیان اینکه کشت ذرت در شهرستان در دو مرحله انجام می شود، اظهار کرد: ۱۰ هزار و ۲۹۲ هکتار ذرت علوفه ای بهاره و تابستانه از ارقام ۷۰۴، ۷۰۳، pl712، والبوم، سیمون و ۶۷۸ در این شهرستان کشت شده است .
رحیمی، با اشاره به اینکه از نیمه مرداد برداشت ذرت علوفه ای آغاز شده و تا آبانماه نیز ادامه دارد، افزود: کاشت بهاره ذرت در نیمه اردیبهشت ماه انجام می شود و کشت تابستانه که عمده کشت و روش مرسوم کشت ذرت در شهرستان است، اواخر خرداد ماه انجام شده است.
این مقام مسئول به قیمت مناسب این محصول اشاره وخاطر نشان کرد :  افزایش تقاضا وقیمت مناسب این محصول در سال های گذشته رغبت کشاورزان برای کشت این محصول را افزایش داده است.
وی یادآورشد: با توجه به شرایط خاص منطقه از لحاظ منابع آبی، افزایش عملکرد در واحد سطح بسیار حائز اهمیت است و در همین راستا بیش از ۷۰ درصد این مزارع با آبیاری تیپ ( نواری ) وبارانی آبیاری می شوند.

او با بیان اینکه بیش از ۱۴۰۰ واحد گاوداری صنعتی و سنتی در شهرستان وجود دارد، تصریح کرد: علوفه تولیدی علاوه بر تامین نیاز گاوداری های منطقه به شهرستان های همجوار نیز ارسال می شود. مرودشت در ۴۵ کیلومتری شمال شیراز واقع شده است./روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت:

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار