تاریخ انتشار: چهارشنبه 29 مرداد 1399 | 09:21 ق.ظ
توسعه ۹۰۰۰ هکتاری طرح ملی گندم بنیان در مرودشت
توسعه ۹۰۰۰ هکتاری طرح ملی گندم بنیان در مرودشت مسئول اداره بهبود تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: طرح ملی گندم بنیان که از سال ۱۳۹۷ در سطح پنج هکتار در این شهرستان آغاز شده در سال زراعی جاری در سطح ۳۰۰۰ هکتار و در سال زراعی جدید نیز به ۹۰۰۰ هکتار در کل شهرستان توسعه می یابد. به گزارش سلام مرودشت […]

مسئول اداره بهبود تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: طرح ملی گندم بنیان که از سال ۱۳۹۷ در سطح پنج هکتار در این شهرستان آغاز شده در سال زراعی جاری در سطح ۳۰۰۰ هکتار و در سال زراعی جدید نیز به ۹۰۰۰ هکتار در کل شهرستان توسعه می یابد.
به گزارش سلام مرودشت ، جلال نوجوان با اشاره به اینکه این طرح در سال زراعی ۱۳۹۷-۱۳۹۸ به صورت آزمایشی در روستای گرم آباد از توابع این شهرستان آغاز شده است، افزود: پروژه مذکور با در نظر گرفتن استانداردها و روش های نوین کشاورزی در کل شهرستان در یک طرح پنج ساله در فاز توسعه قراردارد و یافته های تحقیقاتی به سایر بهره برداران منتقل می شود.
نوجوان اظهار کرد: تجزیه و تحلیل نتایج طرح توسعه گندم بنیان در سال زراعی جاری نتایج مطلوبی در برداشته و این موفقیت نشانه تلاش کارشناسان، محققان و کشاورزان پیشرو در این شهرستان است.
او افزود: ارتقا عملکرد گندم در طرح ملی گندم بنیان با توسعه کشت بروی پشته های بلند و دائمی، کشت به روش بی خاکورزی و کم خاکورزی و افزایش ماده آلی خاک استفاده از ارقام پرپتانسیل، تغذیه متعادل و کامل و مدیریت بیماری‌های گندم محقق شده است و در سال زراعی پیش رو شاهد توسعه این طرح ملی در سطح شهرستان هستیم.
نوجوان گفت: ظرفیت و توانمندی این شهرستان در ارتقا کمی و کیفی تولید گندم استان و کشور و کشاورزان پیشرو کشت گندم این شهرستان را به سوی شرایط مطلوب و استفاده از نظام زراعی گندم بنیان سوق می دهد.
وی، ارتقای بهره وری با افزایش تولید در واحد سطح، امنیت غذایی، کاهش هزینه ها، کاهش مصرف بذر، سموم و سایر نهاده ها را از اهداف این طرح ملی برشمرد.
این مقام مسئول گفت : هدف طرح افزایش ۳۰ درصدی عملکرد در مزارع گندم آبی در پایان سال پنجم است.
مسئول اداره بهبود تولیدات گیاهی شهرستان مرودشت با اشاره به اهداف طرح براستفاده از روش های نوین آبیاری، برگزاری دوره های آموزشی برای کارشناسان وبهره برداران، تهیه آزمون خاک، اجرای طرح های مقایسه ارقام ( (P.V.S) برگزاری روز مزرعه آفزایش ماده آلی خاک با حذف شخم و کشت بر روی کاه و کلش در راستای دستیابی به توسعه پایدار تاکید کرد./روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار