تاریخ انتشار: یکشنبه 26 مرداد 1399 | 12:03 ب.ظ
تولید بیش از ۶ تن مریم گلی در مرودشت
تولید بیش از ۶ تن مریم گلی در مرودشت رئیس مرکز جهاد کشاورزی درودزن در مرودشت گفت: یک هکتار گیاه دارویی مریم گلی که در سال گذشته در بخش درودزن مرودشت کشت شده بود به مرحله برداشت رسید. به گزارش سلام مرودشت، عادل امینی با بیان اینکه مریم گلی گیاهی هفت ساله است، اظهار کرد: این گیاه که در سال ۹۸ کشت شده است […]

رئیس مرکز جهاد کشاورزی درودزن در مرودشت گفت: یک هکتار گیاه دارویی مریم گلی که در سال گذشته در بخش درودزن مرودشت کشت شده بود به مرحله برداشت رسید.
به گزارش سلام مرودشت، عادل امینی با بیان اینکه مریم گلی گیاهی هفت ساله است، اظهار کرد: این گیاه که در سال ۹۸ کشت شده است و برداشت آن هر ۴۰ روزی یکبار طی پنج مرحله صورت می گیرد.
امینی با بیان اینکه این گیاه نیاز آبی کمی دارد، افزود: این مزرعه با روش آبیاری نوین (تیپی ) آبیاری می شود و تنها سه مرحله آبیاری شده است.
او گفت: این گیاه ضمن مصرف آب کم دارای بازده اقتصادی بالاست و می تواند به عنوان یک جایگزین مناسب به منظور تغییر الگوی کشت استفاده شود.
امینی با بیان اینکه مریم گلی برای رشد به شرایط ویژه ای نیاز ندارد، افزود: هوای گرم و خاکهای با بافت متوسط (خاکهای شنی – رسی) که حاوی مقادیر مناسبی ترکیبات کلسیم باشند از جمله شرایط مناسب برای رشد و توسعه این گیاه است.
وی یادآور شد: درمان التهاب، جلوگیری از بیماری آلزایمر، تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود سلامت استخوان‌ها از خواص فوق العاده مریم گلی است.
درودزن در۴۵ کیلومتری غرب مرودشت و ۱۰۰ کیلومتری شمال غرب شیرازواقع شده است./روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار