تاریخ انتشار: شنبه 25 مرداد 1399 | 12:17 ب.ظ
تولید بیش از سه تن قدومه در مرودشت
تولید بیش از سه تن قدومه در مرودشت مدیر جهاد کشاورزی مرودشت گفت: برداشت قدومه شیرازی از هفت هکتار از مزارع زیر کشت این محصول پایان یافت. به گزارش سلام مرودشت، عزیز رحیمی افزود: قدومه شیرازی در این شهرستان در اسفند ماه کشت و برداشت آن نیز تا مرداد ماه ادمه دارد. او گفت:متوسط عملکرد قدومه در این اراضی حدود ۵۰۰ کیلو گرم […]

مدیر جهاد کشاورزی مرودشت گفت: برداشت قدومه شیرازی از هفت هکتار از مزارع زیر کشت این محصول پایان یافت.
به گزارش سلام مرودشت، عزیز رحیمی افزود: قدومه شیرازی در این شهرستان در اسفند ماه کشت و برداشت آن نیز تا مرداد ماه ادمه دارد.

او گفت:متوسط عملکرد قدومه در این اراضی حدود ۵۰۰ کیلو گرم در هکتار و در صورت آبیاری مزارع و وجود شرایط مطلوب عملکرد تا ۱۵۰۰ کیلو گرم در هکتار نیز امکان پذیر است.

رحیمی با بیان اینکه برداشت گیاه قدومه در دو مرحله و به صورت دستی و مکانیزه صورت می گیرد، خاطر نشان کرد: ابتدا بوته های قدومه توسط کارگر جمع آوری و سپس در مکانی نگه داری و پس از کاهش رطوبت با گذشت ۱۵ روز بذر ها توسط کمباین جدا می شود.
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه این گیاه دارای ارزش اقتصادی بالایی است،تصریح کرد: آبیاری کم و سودآوری زیاد را می‌توان از جمله فواید مهم در راستای کشت این گیاه دارویی به شمار آورد.
وی با اشاره به اینکه برگ‌های این گیاه کرک دار بوده که با شرایط خشکی سازگاری خوبی دارد، یادآود شد: قدومه شیرازی در شرایط کم بارش حدود سه آبیاری نیاز دارد و در راستای تغییر الگوی کشت و کاشت گیاهان کم آب بر می‌تواند جایگزین مناسبی برای گیاهان پر آب در منطقه باشد.
از بذر قدومه همراه با بذر گیاهان دارویی دیگر در درمان بیماری‌های تنفسی، گلو درد و سرفه استفاده می‌شود./ روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار