تاریخ انتشار: پنجشنبه 23 مرداد 1399 | 08:55 ق.ظ
برای نخستین بار در کشور؛
دستگاه بسته بندی ذرت علوفه ای در مرودشت بومی سازی شد
دستگاه بسته بندی ذرت علوفه ای در مرودشت بومی سازی شد طراحی و پیاده سازی کاملا بومی، قابلیت بسته بندی علوفه تازه، تولید بسته متراکم با فشردگی ۴۰ درصد، کم حجم و اشغال فضای کمتر نسبت به نمونه خارجی، بسته بندی رولی با پلاستیک از خصوصیات بارز این دستگاه است. به گزارش سلام مرودشت ، حیدر حقیقت با مدرک کارشناسی ارشد بعد از سه سال تلاش […]

طراحی و پیاده سازی کاملا بومی، قابلیت بسته بندی علوفه تازه، تولید بسته متراکم با فشردگی ۴۰ درصد، کم حجم و اشغال فضای کمتر نسبت به نمونه خارجی، بسته بندی رولی با پلاستیک از خصوصیات بارز این دستگاه است.
به گزارش سلام مرودشت ، حیدر حقیقت با مدرک کارشناسی ارشد بعد از سه سال تلاش با استفاده از آخرین تکنولوژی و مکانیزاسیون بسته بندی ذرت علوفه ای موفق به ساخت این دستگاه شده است.
او می گوید: با راه اندازی خط تولید و تولید انبوه این محصول بومی شده برای ۵۰ نفر در سال اشتغال مستقیم ایجاد خواهد شد. وی افزود: دستگاه مذکور در ۱۰ ساعت کار در شبانه روز، حدود ۳۵ تا ۴۰ تن ذرت علوفه تازه را بسته بندی می کند.
حقیقت با بیان اینکه در حال حاظر بسته های تولید شده ۷۰ کیلویی هستند، خاطر نشان کرد: این دستگاه قابلیت تولید بسته های ۱۵۰ کیلویی و بیشتر را نیز دارد و هیچ محدودیتی برای تولید بسته های با وزن متفاوت وجود ندارد.
او با تاکید بر اینکه هر چه بسته کوچکتر باشد هزینه بیشتری را تحمیل می کند، تصریح کرد: با این وجود بسته های کوچکتر به دلیل جابجایی راحتر و عامه پسندی بیشتر مورد توجه هستند.
این مخترع در پاسخ به این سوال که دستگاه تولیدی نسبت به مشابه خارجی چه میزان صرفه جویی ارزی دارد؟ افزود: ساخت دستگاه با قیمت کنونی حدود ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان هزینه در بردارد در حالی که نمونه خارجی با قیمت ۱۲۰ هزار دلار به بازار عرضه می شود.
حقیقت با اشاره به اینکه فلسفه بسته بندی ذرت کاهش فساد در علوفه، کاهش میزان افلاتوکسین در علوفه و در نهایت تولید شیر سالم و با کیفیت است، خاطر نشان کرد: این دستگاه با فشردگی علوفه و نایلون کشی هوا را تخلیه و جلوی فساد علوفه را می گیرد.آقای حقیقت نزدیک به ۲۰ سال است که در زمینه بسته بندی ذرت علوفه ای فعالیت می کند ./روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار