تاریخ انتشار: چهارشنبه 15 مرداد 1399 | 10:29 ق.ظ
برداشت زودهنگام سیب گلاب تابستانه در کامفیروز آغاز شد
برداشت زودهنگام سیب گلاب تابستانه در کامفیروز آغاز شد مدیر جهاد کشاورزی مرودشت از آغاز برداشت زودهنگام سیب گلاب تابستانه (رقم چهار) از سطحی بالغ بر ۶۵۰ هکتار از باغ های بخش کامفیروز شمالی خبر داد. به گزارش سلام مرودشت، عزیز رحیمی با اشاره به اینکه میزان عملکرد در هر هکتار به طور میانگین ۲۵ تن در هکتار است، اظهار کرد: پیش بینی می […]

مدیر جهاد کشاورزی مرودشت از آغاز برداشت زودهنگام سیب گلاب تابستانه (رقم چهار) از سطحی بالغ بر ۶۵۰ هکتار از باغ های بخش کامفیروز شمالی خبر داد.
به گزارش سلام مرودشت، عزیز رحیمی با اشاره به اینکه میزان عملکرد در هر هکتار به طور میانگین ۲۵ تن در هکتار است، اظهار کرد: پیش بینی می شود بیش از ۱۶ هزار تن سیب گلاب تابستانه تولید و روانه بازار شود.
او با بیان اینکه سیب گلاب تابستانه معمولا هر ساله اواخر مرداد برداشت می شود، افزود: قیمت مناسب سیب نسبت به سالهای گذشته دلیل برداشت زودهنگام این محصول است.
رحیمی تصریح کرد:سیب تولیدی علاوه بر تامین نیاز شهرستان به استانها ی همجوار از جمله اصفهان ،یزد و تهران ارسال می شود.
وی خاطر نشان کرد: بیشترین میزان تولید سیب گلاب در مرودشت در کامفیروز است که به دلیل شرایط مساعد آب و هوایی محصول تولیدی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.
در شهرستان مرودشت ۶۵۰۰ هکتار باغ اعم از گردو پسته، انواع هسته دار ها و…وجود دارد و ۱۵۵۰ هکتار آن سیب گلاب بهاره و تابستانه است.
کامفیروز از توابع بخش های شهرستان مرودشت در ۹۰ کیلومتری غرب شهرستان مرودشت و در ۱۱۰ کیلومتری شمال غرب شیراز واقع شده است./ روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار