تاریخ انتشار: چهارشنبه 15 مرداد 1399 | 10:25 ق.ظ
مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی فارس: افزایش بهره وری با کشت دوردیفه ذرت
مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی فارس: افزایش بهره وری با کشت دوردیفه ذرت مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: با تغییر آرایش کشت ذرت از روش معمولی به روش کشت دو ردیفه بهره وری آب حدود ۳۹درصد افزایش می یابد. به گزارش سلام مرودشت،امیر اسلامی با بیان اینکه در روش معمولی فاصله ردیف های ذرت ۷۵ سانتی متر است، اظهار […]

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: با تغییر آرایش کشت ذرت از روش معمولی به روش کشت دو ردیفه بهره وری آب حدود ۳۹درصد افزایش می یابد.
به گزارش سلام مرودشت،امیر اسلامی با بیان اینکه در روش معمولی فاصله ردیف های ذرت ۷۵ سانتی متر است، اظهار کرد: در روش دو ردیفه با حذف یک ردیف  فاصله ردیف های کاشت به ۱۴۰ سانتی متر و فاصله بین دو بوته رد دوطرف نوار تیپ ۲۰ سانتی متر در نظر گرفته می شود.
اسلامی افزود: کاهش مصرف تیپ تا ۵۰ درصد، کاهش مصرف آب ،افزایش عملکرد، ودر نهایت افزایش بهره وری از مزایای این روش کشت محسوب می شود.
وی؛ روش های به زراعی، مدیریت صحیح ، مکانیزاسیون کاشت و یکنواختی پخش آب در این روش را به منظور رسیدن به عملکرد مطلوب مهم دانست.
مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ضمن توصیه به استفاده ازروش کشت دو ردیفه ذرت، این روش را به جهت اینکه هم زمان آب مصرفی و هزینه را کاهش و عملکرد را افزایش می دهد، بسیار مهم دانست
بهره وری یعنی اینکه به ازای مصرف یک مترمکعب آب چند کیلو گرم محصول تولید می شود.روابط عمومی جهاد کشاورزی مرودشت

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار