تاریخ انتشار: شنبه 11 مرداد 1399 | 12:49 ب.ظ
طرح انتقال کشت سبزی و صیفی از فضای باز به فضای گلخانه در مرودشت
طرح انتقال کشت سبزی و صیفی از فضای باز به فضای گلخانه در مرودشت مسئول باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از اجرای ۴۸ هکتار گلخانه در این شهرستان خبر داد و گفت: انتقال کشت سبزی و صیفی از فضای آزاد به فضای گلخانه در این شهرستان ادامه دارد. به گزارش سلام مرودشت، سمیه کارگربا اشاره به ابلاغ وزیر جهاد کشاورزی مبنی برمحدودیت کشت انواع صیفی در فضای باز […]

مسئول باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از اجرای ۴۸ هکتار گلخانه در این شهرستان خبر داد و گفت: انتقال کشت سبزی و صیفی از فضای آزاد به فضای گلخانه در این شهرستان ادامه دارد.
به گزارش سلام مرودشت، سمیه کارگربا اشاره به ابلاغ وزیر جهاد کشاورزی مبنی برمحدودیت کشت انواع صیفی در فضای باز از ابتدای امسال، اظهار کرد: کشت ۲۲ هکتار سبزی و صیفی در فضای گلخانه ابلاغ شده است و با برنامه ریزی های صورت گرفته تا پایان سال اجرایی خواهد شد.
او گفت: با ارائه تسهیلات لازم، مشاوره و فعالیت های ترویجی کارشناسان جهاد کشاورزی به دنبال اجرایی کردن همه سطوح ابلاغی گلخانه هستیم.
کارگر با تاکید بر اینکه توسعه گلخانه ها از برنامه های اولویت دار وزارتخانه است، تصریح کرد: درهمین راستا به متقاضیان احداث گلخانه ها که پروانه تاسیس را اخذ کرده اند تسهیلات کم بهره داده خواهد شد.
این کارشناس خاطر نشان کرد: تسهیلات گلخانه برای متنقاضیانی که قبلا از صندوق توسعه ملی تسهیلات دریافت کرده اند با نرخ ۱۵ درصد و برای کسانی که تاکنون هیچ تسهیلاتی از صندوق توسعه ملی دریافت نکرده باشند برای مناطق محدوم ۱۲.۵ درصد و برای مناطق برخوردار ۱۴.۵ درصد محاسبه خواهد شد.
وی با اشاره به سیاست های کلان کشوری در خصوص جهش تولید و افزایش بهره وری از منابع آب و خاک بیان کرد:طرح انتقال کشت از فضای باز به فضای گلخانه با اهداف جلوگیری از سرمازدگی، تامین بازار، بهره وری بیشتر و مصرف آب کمتر صرفه جویی در مصرف آب وافزایش بهره وری اجرا می شود.

محصولات گلخانه ای تولید شده در مرودشت شامل گوجه فرنگی، فلفل، خیار،انواع گل، و…است./روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت،

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار