تاریخ انتشار: سه شنبه 31 تیر 1399 | 13:51 ب.ظ
مدیر جهاد کشاورزی مرودشت: اجرای طرح انتخاب مشارکتی برنج در مرودشت
مدیر جهاد کشاورزی مرودشت: اجرای طرح انتخاب مشارکتی برنج در مرودشت مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از اجرای طرح P.V.S یا انتخاب مشارکتی ۱۰ رقم برنج با روش خشکه کاری در اراضی بخش درودزن این شهرستان خبر داد. به گزارش سلام مرودشت،عزیز رحیمی اظهار کرد: در این طرح ۱۰ ژنوتیپ برنج هوازی به همراه ژنوتیپ های DAH، AN74، AHS در کرت هایی به اندازه ۴*۶ متر […]

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از اجرای طرح P.V.S یا انتخاب مشارکتی ۱۰ رقم برنج با روش خشکه کاری در اراضی بخش درودزن این شهرستان خبر داد.

به گزارش سلام مرودشت،عزیز رحیمی اظهار کرد: در این طرح ۱۰ ژنوتیپ برنج هوازی به همراه ژنوتیپ های DAH، AN74، AHS در کرت هایی به اندازه ۴*۶ متر کشت شدند.
وی، از اهداف اجرای این طرح را علاوه بر ارزیابی تاثیر کاهش مصرف آب، افزایش بهره وری آب، مقایسه ارقام و انتخاب بهترین رقم به منظور کشت به صورت خشکه کاری عنوان کرد.
در این طرح میزان زودرسی، مقاومت به آفات و امراض و میزان عملکرد نیز مقایسه خواهد شد تا مناسب ترین رقم با توجه به شرایط اقلیمی شهرستان مرودشت شناسایی و به کشاورزان معرفی شود.
این مقام مسئول یادآور شد: از آنجایی که زراعت برنج مصرف آب بیشتری در بین محصولات زراعی دارد، جایگزینی کشت معمولی برنج با روش کشت خشکه کاری و استفاده از تیپ اجرایی شده است و میزان آب مورد استفاده در این طرح نیز بااستفاده از دستگاه تانسیومتر اندازه گیری می شود.
رحیمی افزود: در این طرح به منظور غلبه بر بیماری های قارچی و تسریع در رشد گیاه، بذوربرنج ۱۲ تا ۲۴ ساعت توسط قارچ کش های مناسب ضدعفونی شدند و به منظور حذف باقیمانده قارچ کش ها چندین بار شستشو شدند.
خشکه کاری برای سومین سال پیاپی در سطح شهرستان مرودشت اجرا می شود و نتایج مطلوبی در بر داشته است./روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار