تاریخ انتشار: سه شنبه 31 تیر 1399 | 10:51 ق.ظ
در یک طرح مقایسه ارقام؛ ارقام پر محصول کلزا در مرودشت شناسایی شدند
در یک طرح مقایسه ارقام؛ ارقام پر محصول کلزا در مرودشت شناسایی شدند مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: با تجزیه نتایج طرح pvs ارقام کلزا، ارقام آرشیتکت، دیفوژن، تراویاتا، اوکاپی، گارو، بروتوس با بیشترین میزان عملکرد، مناسب کشت و توسعه در اقلیم مرودشت شناخته شدند. به گزارش سلام مرودشت، عزیز رحیمی افزود: در این طرح ارقام ایرانی وخارجی از جمله تراویاتا، آرشیتکت، گارو، کودیاک، روهان، بروتوس، دیفوژن، […]

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: با تجزیه نتایج طرح pvs ارقام کلزا، ارقام آرشیتکت، دیفوژن، تراویاتا، اوکاپی، گارو، بروتوس با بیشترین میزان عملکرد، مناسب کشت و توسعه در اقلیم مرودشت شناخته شدند.
به گزارش سلام مرودشت، عزیز رحیمی افزود: در این طرح ارقام ایرانی وخارجی از جمله تراویاتا، آرشیتکت، گارو، کودیاک، روهان، بروتوس، دیفوژن، گابریلا، نفیس، نیما، اوکادی، راپا و اتودا در سطح یک هکتار کشت شد و نتایج آن پس از برداشت بررسی شد.
با بررسی نتایج طرح، سایر ارقام کشت شده در طرح نیزبا کمترین تفاوت در میزان عملکرد در مراحل بعدی عملکرد قابل قبولی دارند و مناسب کشت و توسعه در شهرستان مرودشت هستند.
وی، شناسایی ارقام مرغوب، پر محصول و سازگار با شرایط آب و هوایی و افزایش راندمان تولید در واحد سطح را از مهمترین مزایای اجرای این قبیل طرح ها عنوان کرد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت خاطر نشان کرد: این طرح با همکاری خود کشاورز انجام شد و ارقام پرمحصول به منظور توسعه وجایگزین ارقام حساس وکم محصول به کار گرفته خواهد شد.
رحیمی ابراز امیدواری کرد: اجرای این طرح که نقشه راهبردی کشت کلزا در سال‌های آینده منطقه است بتواند در انتخاب ارقام مطلوب و سازگار کلزای وارداتی و داخلی کلزا به کشاورزان منطقه و در نهایت در راستای افزایش تولید روغن در کشور موثر واقع شود.
وی یادآور شد: نتایج حاصله نتیجه یک بار آزمایش است، بدیهی است با تکرار و ادامه این طرح به نتایج بهتری در زمینه ارقام پر محصول کلزا دست خواهیم یافت./ روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار