تاریخ انتشار: سه شنبه 31 تیر 1399 | 10:46 ق.ظ
مسئول حفظ نباتات جهاد کشاورزی مرودشت: ردیابی و شناسایی مگس میوه مدیریترانه ای در باغ های مرودشت آغاز شد
مسئول حفظ نباتات جهاد کشاورزی مرودشت: ردیابی و شناسایی مگس میوه مدیریترانه ای در باغ های مرودشت آغاز شد مسئول حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آغاز ردیابی و شناسایی مگس میوه مدیترانه ای در بیش از ۲۰۰۰ هکتار از باغ های میوه در این شهرستان خبر داد. به گزارش سلام مرودشت، طاهره امیری با بیان اینکه ردیابی آفت مگس میوه مدیترانه ای به دو صورت مشاهده ای و نصب تله انجام […]

مسئول حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آغاز ردیابی و شناسایی مگس میوه مدیترانه ای در بیش از ۲۰۰۰ هکتار از باغ های میوه در این شهرستان خبر داد.
به گزارش سلام مرودشت، طاهره امیری با بیان اینکه ردیابی آفت مگس میوه مدیترانه ای به دو صورت مشاهده ای و نصب تله انجام می شود، اظهار کرد: تاکنون در ۴۵ هکتار از باغ ها نصب تله و فرمون انجام شده و۲۰۰ هکتار نیز به صورت مانیتورینگ ردیابی شده است و مانیتورینگ باغ ها تا پایان شهریور ماه ادامه دارد.
امیری افزود: مگس میوه مدیترانه ای نسبت به سایر گونه‌های مگس میوه دارای دامنه میزبانی وسیع تری است و به درختانی مانند هلو، خرمالو، انجیر، سیب زرد، آلو و گلابی و مرکبات آسیب وارد می کند.
وی نصب کارت زرد، فرمون، تله های سراتراپ، مکفیل و پروتئین هیدرولیزات برای کاهش جمعیت این آفت و شکار انبوه آن در باغ‌های میوه را از جمله راه های مبارزه با این افت عنوان کرد.
این کارشناس با بیان اینکه انتقال آفت از طریق میوه، خاک و جابجایی حشره کامل امکان‌پذیر است، یادآور شد: جمع‌آوری و معدوم کردن میوه‌های آفت‌ زده و مشکوک با غرقاب کردن در ظروف بشکه‌ای حاوی آب و مشتقات نفتی، مدفون کردن میوه‌ها در عمق بیش از ۵۰ سانتی‌متری خاک، سوزاندن میوه‌های آفت زده، از راهکارهای دیگر کنترل این آفت است.
وی همچنین به اهمیت مبارزه زمستانه با مگس میوه مدیترانه ای اشاره کرد و افزود: باغداران باید از انتقال میوه های آلوده جلوگیری کنند و منطقه سایه انداز درختان خود را در زمستان به منظور از بین بردان شفیره آفت پابیل نمایند.
مگس میوه مدیترانه ای یکی از آفات مخرب دنیا است. این آفت به دلیل مقاومت بالایی که در مقابل شرایط آب و هوایی دارد در نقاط جهان گسترش پیدا کرده نسبت به سایر مگس‌های میوه بالاترین خسارت اقتصادی را به کشاورزی و تولید میوه وارد می‌کند.
این آفت به بیش از ۳۰۰ گونه از گیاهان حمله می‌کند لهیدگی، پوسیدگی و ریزش شدید میوه را در پی دارد و می تواند تا ۱۰۰ درصدمحصول را بین ببرد./روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار