تاریخ انتشار: دوشنبه 23 تیر 1399 | 08:18 ق.ظ
برداشت پیاز بهاره در مرودشت آغاز شد
برداشت پیاز بهاره در مرودشت آغاز شد مسئول زراعت مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آغاز برداشت پیاز بهاره از ۳۸۰ هکتار از مزارع پیاز این شهرستان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود بیش از ۲۸ هزارتن پیاز قرمز و سفید تولید و به بازار عرضه شود.به گزارش سلام مرودشت، فرشید دهقانی با بیان اینکه پیاز در شهرستان به دو […]

مسئول زراعت مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آغاز برداشت پیاز بهاره از ۳۸۰ هکتار از مزارع پیاز این شهرستان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود بیش از ۲۸ هزارتن پیاز قرمز و سفید تولید و به بازار عرضه شود.
به گزارش سلام مرودشت، فرشید دهقانی با بیان اینکه پیاز در شهرستان به دو روش بهاره و پاییزه کشت می شود،افزود: کشت بهاره از بهمن و اسفند ماه انجام و در تیر ماه نیز برداشت می شود.
وی کشت بهاره پیاز را به دلیل اینکه مقداری از آب مورد نیاز خود را از بارش های زمستانه و بهاره استفاده می کند مقرون به صرفه دانست و بیان کرد: در سال های کم بارش و با محدودیت آبی موجود کشت پاییزه پیاز جز با روش های نوین آبیاری توصیه نمی شود.
دهقانی با اشاره به میانگین کشوری ۶۰ تا ۷۰ تنی پیاز خاطر نشان کرد: متوسط تولید پیاز در شهرستان با حدود ۸۰ تن در هکتاربالاتر از میانگی کشوری است ودر سال گذشته با کیل گیری صورت گرفته در یک مزرعه عملکرد ۱۳۰ تن در هکتار نیز به ثبت رسید.
این کارشناس به کشت نشایی پیاز در شهرستان نیز اشاره کرد و افزود: در کشت نشایی به دلیل همزمانی کشت نشا پیاز و گوجه فرنگی در گلخانه ها کشت نشایی پیاز کمتر انجام می شود و نشا مورد نیاز در اختیار متقاضیان قرار نمی گیرد.
کارشناس مسئول زراعت مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت استفاده از سیستم آبیاری نوین، کشت نشایی، تغذیه مناسب، تاریخ کشت به‌موقع را از جمله اقدامات در راستای عملکرد بهتر برای کشت این محصول عنوان کرد./ روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار