تاریخ انتشار: سه شنبه 17 تیر 1399 | 08:09 ق.ظ
رئیس اداره آب و خاک جهاد کشاورزی مرودشت: شهرستان مرودشت پیشرو در اجرای سامانه های نوین آبیاری
رئیس اداره آب و خاک جهاد کشاورزی مرودشت: شهرستان مرودشت پیشرو در اجرای سامانه های نوین آبیاری رئیس اداره آب و خاک مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از کسب رتبه دوم طراحی و اجرای سیستم های آبیاری نوین،‌ این شهرستان در بین شهرستان های استان فارس خبرداد. به گزارش سلام مرودشت، مهدی باصری اظهار کرد: با تلاش کارشناسان آب و خاک، در سال گذشته ، شهرستان مرودشت موفق شد با ۱۵۰۰ هکتار […]

رئیس اداره آب و خاک مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از کسب رتبه دوم طراحی و اجرای سیستم های آبیاری نوین،‌ این شهرستان در بین شهرستان های استان فارس خبرداد.
به گزارش سلام مرودشت، مهدی باصری اظهار کرد: با تلاش کارشناسان آب و خاک، در سال گذشته ، شهرستان مرودشت موفق شد با ۱۵۰۰ هکتار مطالعه و ۴۸۰ هکتار اجرای آبیاری نوین رتبه دوم استانی را به خود اختصاص دهد.
باصری با بیان اینکه اعتبارات سامانه های نوین آبیاری با حمایت ۸۵ درصدی دولت و به صورت تسهیلات بلاعوض در اختیار متقاضیان قرار گرفته است، تصریح کرد: تاکنون بیش از ۱۰هزار هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان مرودشت مجهز به انواع سیستم های آبیاری تحت فشار با اعتبارات دولتی شده است و حدود ۶ هزار هکتار نیزبه صورت خود اجرایی اقدام به اجرای این روشها کرده اند.
او با بیان اینکه اجرای آبیاری های نوین با هدف افزایش یهره وری از منابع آبی و افزایش راندمان آبیاری مزارع انجام می شود، خاطر نشان کرد: در سال جهش تولید و در راستای افزایش تولید ودستیابی به حداکثر تولید اجرای سیستم های آبیاری نوین شامل قطره ای ، بارانی ، کم فشار در برنامه ی اجرایی این مدیریت قرار دارد و بطور مستمر مطالعات و تدوین طرح ها و برنامه ها ادامه دارد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه اعتبارات اجرای پروژه های آبیاری نوین به صورت شناور است، تصریح کرد: هیچ محدودیتی در اجرای طرح های آبیاری تحت فشار در شهرستان وجود ندارد و کشاورزان و باغداران می توانند با مراجعه به مراکز جهاد و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و ثبت نام در سامانه آبیاری تحت فشار از فرصت به وجود آمده جهت تجهیز زمین های خود به سیستم های آبیاری نوین استفاده کنند.
در حال حاظر آبیاری قطره ای (تیپ) با اعتبار بلاعوض ۱۷ میلیون تومان، بارانی با اعتبار ده و نیم میلیون، آبیاری کم فشار ۵.۵ وماشین های آبیاری از جمله لینیر سنتر، گان و ..با اعتبارات بلاعوض ۱۵ میلیون تومان در حال انجام است./روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار