تاریخ انتشار: دوشنبه 9 تیر 1399 | 10:23 ق.ظ
نخستین کلینیک گیاهپزشکی در کامفیروز جنوبی افتتاح شد
نخستین کلینیک گیاهپزشکی در کامفیروز جنوبی افتتاح شد رئیس مرکز جهاد کشاورزی کامفیروز جنوبی در مرودشت از افتتاح یک کلینیک گیاهپزشکی در این منطقه خبر داد و گفت در این کلینیک سه نفر از فارغ التحصیلان کشاورزی مشغول به کار شدند. به گزارش  سلام مرودشت، علی نقی قاسمی اظهار کرد: این کلینیک با استفاده از تجهیزات گیاهپزشکی، به منظور شناسایی آفات و بیماری […]

رئیس مرکز جهاد کشاورزی کامفیروز جنوبی در مرودشت از افتتاح یک کلینیک گیاهپزشکی در این منطقه خبر داد و گفت در این کلینیک سه نفر از فارغ التحصیلان کشاورزی مشغول به کار شدند.
به گزارش  سلام مرودشت، علی نقی قاسمی اظهار کرد: این کلینیک با استفاده از تجهیزات گیاهپزشکی، به منظور شناسایی آفات و بیماری های گیاهی از جمله کنه، شته، بیماری های قارچی، باکتریایی در سطح منطقه فعالیت دارند.
قاسمی افزود: علاوه بر شناسایی آفات، راهکارهای لازم برای کنترل و پیشگیری آفات و بیماری های گیاهان و همچنین استفاده از روش های کنترل بیولوژیک در جهت کاهش روش های شیمیایی دیگر اقدامات کلینیک های گیاهپزشکی است.
رئیس مرکز جهاد کشاورزی کامفیروز جنوبی تصریح کرد: کشاورزان و باغداران می توانند علاوه بر جهاد کشاورزی به کلینیک ها نیز مراجعه کنند و مشکلات زراعی خود را با کارشناسان کلینیک مطرح کنند و از ارائه راهکارهای لازم توسط کارشناسان بهره مند شوند.
قاسمی با اشاره به اینکه کلینیکهای گیاه پزشکی بین بخش دولتی و خصوصی فعالیت مشترک دارند، یادآورشد: همه دستورالعملهایی که از سوی بخش دولتی و سازمان حفظ نباتات ارسال می شودتوسط کلینیک ها نیز لازم الاجراست.
سازمان حفظ نباتات برای کاهش خسارتهای ناشی از آفات و بیماری های گیاهی گندم، برنج ، کلزا و باغات و سایر محصولات امکان حضور فعال کارشناسان گیاه پزشکی در مزارع و باغ ها را از طریق این کلینیک ها فراهم کرده است.
۱۲ کلینیک گیاهپزشکی در مرودشت مجوز مجوز فعالیت دارند و خدمات گیاه پزشکی به کشاروزان ارائه می دهند./روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار