تاریخ انتشار: شنبه 31 خرداد 1399 | 08:05 ق.ظ
مدیر جهاد کشاورزی مرودشت: پیش بینی تولید ۳۰۰ هزار تن گندم در مرودشت
مدیر جهاد کشاورزی مرودشت: پیش بینی تولید ۳۰۰ هزار تن گندم در مرودشت مدیر جهاد کشاورزی مرودشت از آغاز برداشت گندم از ۶۰ هزار هکتار از مزارع گندم دیم و آبی این شهرستان خبر داد به گزارش سلام مرودشت، عزیز رحیمی با بیان اینکه متوسط عملکردگندم در مرودشت پنج و نیم تن در هکتار است، اظهار کرد: پیش بینی می شود بالغ بر ۳۰۰ هزار تن گندم تولید […]

مدیر جهاد کشاورزی مرودشت از آغاز برداشت گندم از ۶۰ هزار هکتار از مزارع گندم دیم و آبی این شهرستان خبر داد
به گزارش سلام مرودشت، عزیز رحیمی با بیان اینکه متوسط عملکردگندم در مرودشت پنج و نیم تن در هکتار است، اظهار کرد: پیش بینی می شود بالغ بر ۳۰۰ هزار تن گندم تولید شود.
او گفت: کشت گندم در نیمه های آبان ماه انجام و برداشت نیز بسته به تاریخ کشت تا نیمه های تیرماه ادامه خواهد داشت.

رحیمی افزود: با برگزاری جلسات متعدد، هماهنگی لازم به منظور تامین سوخت کمباین‌ها و انجام معاینه فنی، راه اندازی مراکز خرید دولتی نظارت بر روند خرید و برداشت .. صورت گرفته است.
وی بیان کرد: تیم های کنترل برداشت به منظور نظارت بر برداشت گندم، تنظیم کمباین ها، کنترل ریزش و نظارت بر کاه و کلش در منطقه حضور دارند.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: همانند سال های گذشته با در نظر گرفتن عاملین تشخیص و ذیحساب بر فعالیت مراکز خرید و به خصوص فرآیند افت زنی نظارت مداوم خواهیم داشت.

ارقام گندم تولیدی در شهرستان عمدتا سیروان و چمران ۲ و ارقام مهرگان، بهاران، ترابی و رقم دیم آفتاب نیز سایر ارقام کشت شده هستند.
این مقام مسئول بیان کرد: در سطح شهرستان، هفت مرکز خرید تعاونی روستایی و ۵ مرکز خرید تعاونی تولیدی، جهت خرید تضمینی گندم با نرخ مصوب و دو مرکز دیگر تعاونی روستایی جهت خرید توافقی گندم آماده فعالیت هستند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت ضمن هشدار جدی به متخلفان آتش زدن کاه و کلش از بهره برداران خواست نسبت به جمع آوری کاه و کلش مزارع خود اقدام کنند./ روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار