تاریخ انتشار: پنجشنبه 29 خرداد 1399 | 08:23 ق.ظ
همزمان با فرارسیدن فصل برداشت؛ ۲۸۰ کمباین برداشت غلات در مرودشت فعال شدند
همزمان با فرارسیدن فصل برداشت؛ ۲۸۰ کمباین برداشت غلات در مرودشت فعال شدند مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با اشاره به آغاز برداشت گندم، جو و کلزا در منطقه گفت: به منظور برداشت به موقع در حال حاظر۲۸۰ کمباین در منطقه فعال شده اند و تا روز های آینده و نزدیک شدن به اوج برداشت این تعداد به ۴۵۰ کمباین می رسد. به گزارش سلام مرودشت، عزیز رحیمی […]

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با اشاره به آغاز برداشت گندم، جو و کلزا در منطقه گفت: به منظور برداشت به موقع در حال حاظر۲۸۰ کمباین در منطقه فعال شده اند و تا روز های آینده و نزدیک شدن به اوج برداشت این تعداد به ۴۵۰ کمباین می رسد.
به گزارش سلام مرودشت، عزیز رحیمی افزود: شبکه نظارت بر عملیات برداشت با تیم های سیار متشکل از کارشناسان مراکز و مدیریت جهاد کشاورزی تشکیل و بر برداشت محصول نظارت دارند.
او با تاکید بر لزوم نظارت دقیق و مستمر کشاورزان و کارشناسان بر برداشت محصول بیان کرد: مرحله برداشت از مهم ترین مراحل زراعی بوده که عدم مدیریت صحیح در انجام آن می تواند موجب بروز خسارت سنگین به کشاورزان شود.
رحیمی ابراز کرد: همزمانی در برداشت محصولات مختلف شتوی خصوصا گندم و کلزا حضور کمباین های بیشتری را می طلبد که هماهنگی ها به منظور عدم خروج کمباین ها از منطقه و حضور تعداد بیشتری کمباین در منطقه صورت گرفته است.
او گفت : به منظور برداشت کلزا کمباین های تجهیز شده به هد و غربالگر مخصوص ساقه های کلزا نیز تدارک دیده شده است.
نرخ برداشت از مزارع جو، گندم و کلزا بر اساس مصوبه ستاد برداشت غلات کشور خواهد بود.
به گفته وی؛ نرخ برداشت بستگی به انواع کمباین های متوسط، نیمه سنگین و سنگین دارد و به صورت هکتاری یا ساعتی محاسبه خواهد شد.
رحیمی با اشاره به اینکه بهره برداران بلافاصله بعد از برداشت محصولات شتوی به کشت محصولات صیفی از جمله ذرت اقدام می کنند، به هیچ وجه کاه و کلش مزارع را آتش نزنندو برگرداندن ۳۰ درصد بقایای گیاهی به زمین حاصلخیزی خاک را در پی دارد./روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار