تاریخ انتشار: پنجشنبه 29 خرداد 1399 | 08:19 ق.ظ
مدیر جهاد کشاورزی مرودشت: برداشت کلزا در مرودشت آغاز شد
مدیر جهاد کشاورزی مرودشت: برداشت کلزا در مرودشت آغاز شد مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آغاز برداشت دانه روغنی کلزا از ۹۶۸ هکتار از مزارع این شهرستان با کمباین های مجهز به هد مخصوص برداشت آغاز شده است. به گزارش سلام مرودشت، عزیز رحیمی با بیان اینکه متوسط برداشت کلزا در منطقه حدود ۲.۳ تن در هکتار است، اظهارکرد: پیش بینی می شود بالغ […]

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آغاز برداشت دانه روغنی کلزا از ۹۶۸ هکتار از مزارع این شهرستان با کمباین های مجهز به هد مخصوص برداشت آغاز شده است.
به گزارش سلام مرودشت، عزیز رحیمی با بیان اینکه متوسط برداشت کلزا در منطقه حدود ۲.۳ تن در هکتار است، اظهارکرد: پیش بینی می شود بالغ بر ۲۲۰۰ تن دانه روغنی تولید شود.
رحیمی با بیان اینکه خرید دانه روغنی کلزا به صورت تضمینی و با نرخ مصوب دولتی انجام می شود ، خاطر نشان کرد: یک مرکز خرید در سطح شهرستان کار خرید دانه روغنی کلزا با نرخ ۴۶ هزار ۶۰۲ ریال با رطوبت ۱۰ درصد و افت دو درصد را انجام می دهد.
وی بیان کرد: استفاده از هد مخصوص برداشت و تنظیمات کمباین در زمان برداشت ضروری است و تیم های نظارتی در زمان برداشت موظف به چک کردن کمباین ها هستند.
او افزود: به گفته محققین، شخم زدن مزرعه کلزا بلافاصله پس از برداشت علاوه بر اینکه به دلیل رطوبت موجود، انرژی کمتری را صرف می کند، برگرداندن بقایای گیاهی کلزا می تواند در کنترل بیماری پاخوره در گندم نیز باشد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت تصریح کرد: مهمترین ارقام تولیدی کلزا نپتون،دانوب و دیفوژن است،ارقام تراویاتا، آرشیتکت، گارو، کودیاک، روهان، بروتوس، دیفوژن، گابریلا، نفیس، نیما، اوکادی، راپا و اتودا نیز در قالب طرح مقایسه ارقام کشت شده که نتایج آن پس از برداشت اعلام خواهد شد.
زراعت کلزا به عنوان محصول راهبردی و به منظور پایداری کشت گندم ، تحقق اقتصاد مقاومتی و تضمین امنیت غذایی کشورکشت می شود که نظارت در زمان داشت و برداشت، مدیریت آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز این محصول از اهمیت زیادی برخوردار است./روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار