تاریخ انتشار: شنبه 24 خرداد 1399 | 09:21 ق.ظ
رئیس مرکز جهاد کشاورزی سیدان: مبارزه غیر شیمیایی با افات انار در مرودشت
رئیس مرکز جهاد کشاورزی سیدان: مبارزه غیر شیمیایی با افات انار در مرودشت رئیس مرکز جهاد کشاورزی سیدان از کنترل آفات به روش های غیر شیمیایی و حشره کشهای گیاهی در ۷۰ هکتار باغ انار در سه سال گذشته در این منطقه خبر داد. به گزارش، سلام مرودشت پرویز فلاح با بیان اینکه به دلیل عدم مصرف سموم شیمیایی و فعالیت حشرات مفید آفت شته به طور طبیعی […]

رئیس مرکز جهاد کشاورزی سیدان از کنترل آفات به روش های غیر شیمیایی و حشره کشهای گیاهی در ۷۰ هکتار باغ انار در سه سال گذشته در این منطقه خبر داد.
به گزارش، سلام مرودشت پرویز فلاح با بیان اینکه به دلیل عدم مصرف سموم شیمیایی و فعالیت حشرات مفید آفت شته به طور طبیعی کنترل می شود، افزود: استفاده از روش های مکانیکی و غیرشیمیایی در این باغ ها افزایش عملکرد، نسبت به باغ های مجاور را در بر داشته است.
فلاح با اشاره به اینکه استفاده از تجهیزات غیر شیمیایی مثل تله های فرمونی و نوری از دلایل کنترل جمعیت آفات در باغ های مذکور است، اظهار کرد: پالیزین از جمله سموم زیستی مورد استفاده در این باغ هاست.
به گفته فلاح، تله گذاری، جمع آوری میوه های آلوده، پرچم زدایی از دیگر دلایل موفقیت آمیز کنترل آفات در باغ های انار است.
رئیس مرکز جهاد کشاورزی سیدان با اشاره به اینکه در این باغ هیچ گونه سم شیمیایی علیه آفات و علف های هرز استفاده نشده است، خاطر نشان کرد: کنترل علف های هرز نیز به روش وجین دستی صورت گرفته است.
فلاح با بیان اینکه پروژه الزام به تولید محصولات گواهی شده با تولید هشت محصول در دستور کار جهاد کشاورزی قرار گرفته است، بر کنترل آفات به روش های غیر شیمیایی و بیولوژیکی تاکید کرد.
با توجه به عواقب مصرف سموم دربدن انسان، به‌خصوص درمورد سمومی که سرطان‌زایی آن‌ ها به اثبات رسیده است، باید تلاش شود با ایجاد شرایط مناسب کشاورزی، از میزان خطرات این سموم کاسته شود و به سوی تولید محصول استاندارد گام برداریم. / روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار