تاریخ انتشار: شنبه 17 خرداد 1399 | 12:04 ب.ظ
احداث باغ گیاه دارویی اکلیل کوهی در مرودشت
احداث باغ گیاه دارویی اکلیل کوهی در مرودشت کارشناس تولیدات گیاهی مرکز جهاد کشاورزی نقش رستم گفت: سه هکتار گیاه دارویی اکلیل کوهی یا رزماری با تراکم ۲۵ هزار نهال در مرکز جهاد کشاورزی نقش رستم از توابع این شهرستان کشت شده است. به گزارش سلام مرودشت، محمد رضا امیری افزود: این گیاه اوایل خرداد کشت شده است و از سال دوم رویش […]

کارشناس تولیدات گیاهی مرکز جهاد کشاورزی نقش رستم گفت: سه هکتار گیاه دارویی اکلیل کوهی یا رزماری با تراکم ۲۵ هزار نهال در مرکز جهاد کشاورزی نقش رستم از توابع این شهرستان کشت شده است.

به گزارش سلام مرودشت، محمد رضا امیری افزود: این گیاه اوایل خرداد کشت شده است و از سال دوم رویش به بعد می توان محصول را یک تا دو نوبت در اردیبهشت ماه و اواخر شهریورماه برداشت کرد.

امیری با بیان اینکه این مزرعه با آبیاری نواری آبیاری می شود، تصریح کرد: کشت این گیاه دارویی با توجه به نیاز آبی کم، مقاومت به خشکی و متحمل به دمای بالا  می تواند به عنوان جایگزین مناسبی برای گیاهان پر آب در منطقه باشد.

این کارشناس با بیان اینکه این گیاه به دو روش جنسی با بذر و روش رویشی با قلمه از گیاه مادری دو  یا سه  ساله انجام می شود،  اظهار کرد: این مزرعه بوسیله نهال ریشه دار از دو نوع ریشه لخت و گلدانی کشت شده است.

به گفته امیری؛ از  برگ ها و اسانس اکلیل کوهی به عنوان دارو یاد شده است و در حال حاضر از این گیاه و مواد موثره آن در صنایع دارویی، آرایشی، بهداشتی، عطر و آدکلن سازی، صنایع غذایی و  نوشابه سازی استفاده می شود./روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی 

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار