تاریخ انتشار: دوشنبه 12 خرداد 1399 | 08:07 ق.ظ
مدیر جهاد کشاورزی مرودشت: کشت چغندر قند در تناوب با جو در دستور کار است
مدیر جهاد کشاورزی مرودشت: کشت چغندر قند در تناوب با جو در دستور کار است مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: کشت هزار هکتار چغندر قند در تناوب و پس از برداشت جو برنامه ریزی شده و به مراکز جهاد کشاورزی بخش ها ابلاغ شده است. به گزارش سلام مرودشت عزیز رحیمی با بیان اینکه کشت معمول چغندر قند در شهرستان از اسفند آغاز می شود و تا اردیبهشت ماه […]

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: کشت هزار هکتار چغندر قند در تناوب و پس از برداشت جو برنامه ریزی شده و به مراکز جهاد کشاورزی بخش ها ابلاغ شده است.
به گزارش سلام مرودشت عزیز رحیمی با بیان اینکه کشت معمول چغندر قند در شهرستان از اسفند آغاز می شود و تا اردیبهشت ماه ادامه دارد افزود: به منظور توسعه کشت چغندر قند در شهرستان و با هماهنگی با کارخانه قند مرودشت، کشت چغندر پس از برداشت جو در دستور کار قرار گرفته است.
رحیمی با تاکید براینکه کشاورزانی که به کشت چغندر قند در تناوب با جو اقدام کنند مورد حمایت جهاد کشاورزی قرار می گیرند، ابراز کرد: خرید نقدی، اختصاص پیش پرداخت (دو تا سه میلیون تومان) ، اختصاص کود ، بذر و سم به کشاورزان طرف قرارداد از جمله اقدامات حمایتی خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه در سال های گذشته نیز کشت چغندر قند پس از برداشت جو در شهرستان انجام شده و عملکرد قابل قبولی داشته است، تصریح کرد: با وجود بذرهای هیبرید ایرانی و خارجی، عملکرد ۵۰ تا ۶۰ تن در این نوع کشت قابل انتظار است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با اشاره به اهمیت کشت چغندر قند در تناوب زراعی و افزایش قیمت تضمینی چغندر قند در سال جاری بر ضرورت افزایش سطح زیر کشت چغندر قند تاکید کرد./روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار