تاریخ انتشار: دوشنبه 12 خرداد 1399 | 08:04 ق.ظ
مدیر جهاد کشاورزی مرودشت: اقدامات نظارتی آتش زدن کاه و کلش در مرودشت تشدید می شود
مدیر جهاد کشاورزی مرودشت: اقدامات نظارتی آتش زدن کاه و کلش در مرودشت تشدید می شود مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: به منظور برخورد با متخلفین کاه و کلش مزارع، تیم بازرسی متشکل از نماینده فرماندار، جهاد کشاورزی، اداره محیط زیست، شبکه بهداشت و نیروی انتظامی تشکیل می شود. به گزارش سلام مرودشت عزیز رحیمی با بیان اینکه در سال گذشته ۴۴۴ پرونده آتش سوزی کاه و کلش به منظور […]

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: به منظور برخورد با متخلفین کاه و کلش مزارع، تیم بازرسی متشکل از نماینده فرماندار، جهاد کشاورزی، اداره محیط زیست، شبکه بهداشت و نیروی انتظامی تشکیل می شود.
به گزارش سلام مرودشت عزیز رحیمی با بیان اینکه در سال گذشته ۴۴۴ پرونده آتش سوزی کاه و کلش به منظور ارائه به مراجع قضایی به اداره محیط زیست معرفی شده است، اظهار کرد: در سال جاری نیز روند پیگیری آتش زدن کاه و کلش و برخورد با متخلفین ادامه دارد.
رحیمی افزود: با هماهنگی صورت گرفته با اداره محیط زیست متخلفان آتش زدن بقایای گیاهی گندم و جو به مراجع قضایی معرفی می شوند و مطابق مقررات با آنان برخورد خواهد شد.
وی تصریح کرد: با عنایت به مواد قانونی حفاظت و بهره برداری از مراتع وجنگل‌ها و جلوگیری از آلودگی هوا و قانون مدیریت پسماند آتش زدن کاه و کلش ممنوع و با معرفی متخلفان به مراجع قضایی با آنان برخورد خواهد شد.
او گفت: در همین راستا و به منظور آشنایی بهره برداران، برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری و مهار آتش سوزی با حضور کشاورزان و با همکاری دهیاران و شوراهای اسلامی، آتش نشانی، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست نیز در دستور کار قرار گرفته است.
این مقام مسئول با تاکید بر خودداری از آتش زدن کاه و کلش بیان کرد: کشاورزان باید نسبت به افزودن بقایای گیاهی به خاک همراه با کود ازته با استفاده از ادوات مناسب خاک ورزی حفاظتی اقدام کنند.
رحیمی همچنین با اشاره به استفاده کاه جهت مصرف علوفه و تهیه بستر تولید قارچ افزود: کاه و کلش در زمین یک سرمایه است و آتش زدن آن سبب از بین رفتن سرمایه کشاورز خواهد شد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت افزود: سوزاندن بقایای گیاهی موجب کاهش ماده آلی خاک، کاهش جمعیت میکروب‌های مفید خاک، کاهش ظرفیت نگهداری رطوبت وکاهش عناصر غذایی در خاک می‌شوند./ روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار