تاریخ انتشار: چهارشنبه 31 اردیبهشت 1399 | 10:58 ق.ظ
مسئول مکانیزاسیون جهاد کشاورزی مرودشت: برداشت مکانیزه خاکشیر در مرودشت آغاز شد
مسئول مکانیزاسیون جهاد کشاورزی مرودشت: برداشت مکانیزه خاکشیر در مرودشت آغاز شد مسئول مکانیزاسیون مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آغاز برداشت خاکشیر از ۲۶۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود بیش از۲۸۰۰ تن خاکشیر تولید شود. به گزارش سلام مرودشت، بیژن دهقان اظهار کرد: همزمان با فرارسیدن فصل برداشت خاکشیر ، پنج دستگاه کمباین مشغول برداشت هستند و در […]

مسئول مکانیزاسیون مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آغاز برداشت خاکشیر از ۲۶۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود بیش از۲۸۰۰ تن خاکشیر تولید شود.
به گزارش سلام مرودشت، بیژن دهقان اظهار کرد: همزمان با فرارسیدن فصل برداشت خاکشیر ، پنج دستگاه کمباین مشغول برداشت هستند و در ادامه بیشتر خواهند شد.
او گفت:کشت این گیاه در مرودشت از اوایل پائیز تا بهمن امکان پذیر است و برداشت آن نیز بسته به تاریخ کاشت از ، اواخر اردیبهشت تا تیر ماه انجام می شود.
دهقان با بیان اینکه همه مزارع خاکشیر دیم هستند، تصریح کرد: توزیع و پراکنش مناسب بارندگی های زمستانه و بهاره رونق مزارع را در پی داشته و انتظار می رود عملکرد نسبت به سال گذشته افزایش یابد.
این کارشناس، متوسط عملکرد خاکشیر در این شهرستان را ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ کیلوگرم در هکتار عنوان کرد و افزود در سال جاری انتطار افزایش عملکرد در هکتار وجود دارد.
مسئول مکانیزاسون مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت یادآور شد: قیمت مناسب، پایین بودن قیمت نهاده ها، تو تنوع کم آفات و بیماری ها و تولید محصول ارگانیک به دلیل استفاده نکردن از سم و کود در تولید خاکشیررا از مزایایی کشت این محصول است./روابط عمومی جهاد کشاورزی

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار