تاریخ انتشار: پنجشنبه 11 اردیبهشت 1399 | 12:38 ب.ظ
برگزاری نخستین همایش استفاده از قارچ کش ها در مرودشت
برگزاری نخستین همایش استفاده از قارچ کش ها در مرودشت برگزاری نخستین همایش استفاده از قارچ کش ها در مرودشت مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از برگزاری همایش علمی – آموزشی مصرف قارچ کش به صورت توام با ریز مغذی ها با ه و توسعه مصرف این سموم در مزارع گندم این شهرستان خبر داد. به گزارش سلام مرودشت، عزیز رحیمی با بیان اینکه استفاده […]

برگزاری نخستین همایش استفاده از قارچ کش ها در مرودشت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از برگزاری همایش علمی – آموزشی مصرف قارچ کش به صورت توام با ریز مغذی ها با ه و توسعه مصرف این سموم در مزارع گندم این شهرستان خبر داد.

به گزارش سلام مرودشت، عزیز رحیمی با بیان اینکه استفاده از قارچ کش ها تاکنون در سطح هشت هزار هکتار از مزارع انجام شده اظهار کرد:مصرف این سموم از یافته های تحقیقاتی است و تاثیر آن در افزایش عملکرد به اثبات رسیده است.
او افزود: بلافاصله پس از ابلاغ در یک ماه گذشته استفاده از این سموم برعلیه بیماری های برگی به صورت گسترده در دستور کار قرار گرفته است.
رحیمی با تاکید بر اینکه استفاده از قارچ کش هاباید قبل از خوشه دهی صورت گیرد، بیان کرد: دستیابی به عملکرد مطلوب در گرو استفاده غلظت مناسب، در زمان مناسب و استفاده از نظر کارشناسان است.
این مقام مسئول افزود: انواع سمپاش های تروبولاینر ، لانس دار، کوله پشتی ساده و موتوری در اجرای عملیات سمپاشی علیه بیماری های برگی فعال هستند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با بیان اینکه سالانه بیش از ۲۵۰ هزار تن گندم در شهرستان تولید می شود،یادآور شد: افزایش عملکرد گندم، بواسطه کنترل بیماری های برگی و استفاده توام از محلول پاشی ریز مغذی ها و قارچ کش ها به صورت گسترده محقق خواهد شد.
همایش مذکور با حضور حسین پژمان معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی، علیرضا پرویزی، مدیر اداره فناوری های مکانیزه و تعدادی از کارشناسان استانی و شهرستانی و کشاورزان پیشرو در محل مزرعه در روستای حسن آباد تل کمین از توابع شهرستان مرودشت برگزار شد و انعکاس آن در شبکه های مجازی و از طریق ضبط برنامه تلوزیونی در اختیار بقیه بهره برداران قرار گرفت./روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار