تاریخ انتشار: چهارشنبه 3 اردیبهشت 1399 | 17:14 ب.ظ
مدیر داخلی مجموعه تاریخی نقش رستم خبر داد: اتمام مرمت نقش هرمز دوم در نیمه اول اردیبهشت 
مدیر داخلی مجموعه تاریخی نقش رستم خبر داد: اتمام مرمت نقش هرمز دوم در نیمه اول اردیبهشت  یکی از نقوش مهم و برجسته مجموعه نقش رستم، نقش پیروزی هرمز دوم بر دشمن است که درست در زیر آرامگاه اردشیر اول قرار دارد و با توجه به موقعیت قرارگیری در معرض عوامل گوناگون محیطی، جوی و جاری شدن آب باران بر روی سطح اثر دچار آسیب های شدید از جمله فرسایش، رشد گلسنگ […]

یکی از نقوش مهم و برجسته مجموعه نقش رستم، نقش پیروزی هرمز دوم بر دشمن است که درست در زیر آرامگاه اردشیر اول قرار دارد و با توجه به موقعیت قرارگیری در معرض عوامل گوناگون محیطی، جوی و جاری شدن آب باران بر روی سطح اثر دچار آسیب های شدید از جمله فرسایش، رشد گلسنگ و تورق گردیده است.

به گزارش سلام مرودشت: مصطفی رخشنده خو مدیر داخلی و سرپرست کارگاه، در خصوص مرمت این نقش برجسته گفت: مرمت نقش فوق با رویکرد حفاظتی و بر پایه مبانی نظری مرمت در حال انجام است و به همین منظور از مواد و مصالح نوین مرمت سنگ استفاده گردیده است. ایشان ادامه داد با پایان یافتن طرح، تمام جزییات، اقدامات و فعالیت های حفاظت و مرمت نقش در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت.

سرپرست کارگاه های مرمت نقش رستم افزود: مرمت نقش ذکر شده از دی ماه ۱۳۹۸آغاز و در نیمه اول اردیبهشت به پایان می رسد.

رخشنده خو در پایان از فعالیت های صادقانه و بی دریغ کارشناسان دفتر فنی نقش رستم که در هنگام شیوع ویروس کرونا و البته با در نظر گرفتن تمامی پروتکل های بهداشتی در محل حضور داشتند تقدیر و تشکر نمود.

پی نوشت: در استان فارس حدود ۳۳ نقش صخره ای ساسانی وجود دارد که شرایط مساعدی ندارند و مرمت این نقش برجسته می تواند الگوی مناسبی جهت مرمت نقوش دیگر باشد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار