تاریخ انتشار: یکشنبه 31 فروردین 1399 | 13:30 ب.ظ
بیش از ۶۰۰ مراجعه جهت تست کرونا در شهرستان مرودشت در مرودشت انجام شده است
بیش از ۶۰۰ مراجعه جهت تست کرونا در شهرستان مرودشت در مرودشت انجام شده است به گزارش سلام مرودشت ، سرپرست شبکه بهداشت شهرستان مرودشت در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان با اشاره به اینکه ما جز اولین شهرهای استان فارس بودیم که کنترل اصناف را انجام دادیم و در انجام اقدامات کنترلی پیشرو بودیم اظهار کرد : زمانی میتوانیم امیدوار باشیم اقدامات موثری داریم که مردم با […]

به گزارش سلام مرودشت ، سرپرست شبکه بهداشت شهرستان مرودشت در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان با اشاره به اینکه ما جز اولین شهرهای استان فارس بودیم که کنترل اصناف را انجام دادیم و در انجام اقدامات کنترلی پیشرو بودیم اظهار کرد : زمانی میتوانیم امیدوار باشیم اقدامات موثری داریم که مردم با ما همراه باشند چرا که این بیماری درمان قطعی ندارد و هیچ واکسنی تا بحال برای آن ساخته نشده است پس این مردم هستند که باید مسولانه زنجیره انتقال را قطع کنند در غیر این صورت حضور و دوره بیماری کرونا در شهرستان طولانی خواهد شد.

مجید اکبرزاده در رابطه با  بالا رفتن آمار کرونا در شهرستان مرودشت  و استان فارس در چند روز اخیر بیان کرد :  یکی از دلایل ،  تعداد انجام نمونه گیری فعال را افزایش دادیم و دیگر عامل متاسفانه عدم رعایت اصول و موازین بهداشتی و فاصله فیزیکی از سوی مردم است که باعث شده سیر صعودی ابتلا را در جنوب کشور داشته باشیم.

او با اشاره به همکاری فرماندار ویژه شهرستان مرودشت و سایر مسئولین در ابتدای شیوع بیماری کرونا خاطر نشان ساخت :  در حال حاضر ۱۶ بیمار بستری در بیمارستان داریم اگر تعطیلی بازار و عدم حضور مردم در اجتماع را نداشته باشیم باید منتظر فاجعه باشیم.

سرپرست شبکه بهداشت ودرمان شهرستان مرودشت با اشاره به دشواری کار اورژانس ۱۱۵ در این ایام گفت : همکاران ما کار بسیار دشواری داشته زیرا مستقیم با بیماران سرکار دارند و از اول اسفندماه تاکنون ۱۷۷۰ مورد ماموریت داشتند که ۸۱ مورد آن مربوط به جابجایی بیماران مشکوک به کرونا بوده است و ۱۱۴۸ تماس تلفنی مردم با مشکلات تنفسی نیز پاسخ داده شده است.

اکبر زاده ادامه داد : ۶۲ درصد بیماران کرونایی شهرستان مرد و ۳۸ درصد زن بوده اند و آلودگی شهری ما ۸۶/۷% و آلودگی روستایی ما ۱۳/۳% است. اکثر مناطق سطح شهر مورد ابتلا به کرونا را داشتهد ایم و محله و منطقه پاکی نداریم.

او گفت : بیش از ۶۰۰ مراجعه جهت تست کرونا در شهرستان مرودشت داشتیم و در دو هفته اخیر مراجعات به مرکز ١۶ ساعته دو برابر شده است. آزمایشات در مرکز و سی تی اسکن در بیمارستان شهیدمطهری مرودشت داشته ایم که از اول اسفند تا حالا ۶۸ مورد مثبت کرونا در مرودشت داشتیم وتعداد ۱۸ نفر موارد مثبت از مراجعه کنندگان به مرکز سرپایی بوده است .

او با اعلام فوت۴ نفر از همشهریان مرودشتی تصریح کرد :در روستای های، سیوند، شهرک ولیعصر(زراعی ) ،کامفیروز و مرودشت مورد فوتی داشتیم که متوفیان تحت تدابیر شدید بهداشتی دفن شدند.

در ادامه این نشست خبری رییس بیمارستان شهید مطهری مرودشت،بیمارانی که از بدو ورود به تریاژ اگر مشکوک به کرونا باشند تا پایان درمان و ترخیص آن ها از سایر بخش ها و بیماران تفکیک می شوند گفت:ما در بیمارستان از تریاژ، بخش فوریت های پزشکی،بخش اطفال،بخش آی سی یو و … مبتلایان به این بیماری کاملا با رعایت پروتکل های بهداشتی پذیرش و روند درمان آن ها ادامه می یابد.

شریفیان بیان کرد :این بیماران در بخش های ایزوله که برای آنان تدارک دیده شده است،با ۴ متخصص و فوق تخصص روند درمان آن ها را انجام می دهیم و حتی پرستاران این بخش ها افرادی هستند که هیچ گونه ارتباط و تماسی با سایر بخش ها ندارند و تمام نکات بهداشتی پرسنل،پرستاران و محیط بیمارستان رعایت می شود.

او گفت : در اقدامات کنترلی اگر سست بگیریم عملا کنترل از دست ما خارج خواهد شد و ما یک بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی داریم که تنها ۲۰ تخت با خدمات icu میتوانیم در اختیار مردم قرار دهیم

معاون درمان شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت آماری از پذیرش و ترخیص بیماران کرونایی ارائه دادو تصریح کرد : از اول اسفندماه ۹۸ تعداد کل پذیرش ها ۲۵۰ مورد است که ۲۰۲ مورد با تست منفی ترخیص شده اند و ۳۲ مورد تست مثبت به مرکز استان اعزام شده اند و الان نیز ۱۶ مورد بیماری مشکوک به کرونا در بیمارستان بستری هستند.

رضایی معاون غذا و داروی مرکز بهداشت و درمان شهرستان مرودشت گفت: ما کلیه داروسازان را موظف کردیم در ایام نوروز بر سر کار بیایند و نیازهای اولیه دارویی بیماران را تامین کنند

او تصریح کرد: از زمان آغاز کرونا ۱۱۲بازدید از داروخانه ها را تا به امروز داشتیم داروخانه هایی را که مسئول فنی نداشت را تعطیل کردیم و داروخانه ای نداشتیم که مسئول فنی و داروساز نداشته باشد. ۲ داروخانه را بعلت گرانفروشی به تعزیرات معرفی کردیم یک مورد پلمپ کارخانه داشتیم و در این مدت از کارخانجات مواد غذایی بازدیدهایی داشتیم.

رضایی بیان کرد : بهترین کاری که توانستیم انجام بدهیم و جواب هم داد مجوز موقت کارگاه تولید ماسک به متقاضیان بود که هم اکنون ۱۴ نفر در سطح شهرستان دارند کار می‌کنند و برای اولین بار در طول شیوع این بیماری طی دو روز گذشته در داروخانه‌ها ماسک کم نداشتیم.
او  افزود: با اطمینان میگوییم فرآورده های متانول در داروخانه ها وارد نشده است

معاون غذا و داروی مرکز بهداشت و درمان شهرستان مرودشت خاطرنشان کرد: در ۲۵ مورد بازرسی از کارگاه های تولید ماسک یکی از آنها را تعطیل کردیم در کارگاه مصلی سیستم استریل بسیار خوبی راه انداختند که ماسک ها قبل از توزیع استریل می‌شوند.

رضایی تصریح کرد: یک واحد تولید لباس ایزوله مخصوص کادر درمان توسط ستاد سمینار بقیه الله راه اندازی شده است که اولین محموله کاملا رایگان دیروز تحویل بیمارستان شد.

او بیان کرد : داروخانه های ما جزو اصناف خط اول مواجهه با بیماری کرونا قرار دارند و بسیاری از مردم جهت دریافت داروی سرپایی به داروخانه مراجعه می‌کنند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان مرودشت بیان داشت: باید توجه داشت که مرودشت شهری هست که شبها ۱۶۰ هزار سکنه دارد که این آمار در روز به ۵۰۰ هزار نفر هم می‌رسد و این یک موضوع خطرناک است.

او افزود: مرحله دوم غربالگری با اولویت افراد پر خطر مجددا آغاز شده است به صورتی که ابتدا گروه های پر خطر را آموزش میدهیم و همچنین باید ادارات دوباره پای کار آمده و مجددا ورود و خروج را کنترل کنیم.

کریمی افزود: بعضا برخی شماره تماسها در سامانه سیب اشتباه ثبت شده یا خاموش بوده و از همشهریانی که ۴۰۳۰ تا به حال به آنها تماس گرفته نشده خواهشمندیم هرچه زودتر به شبکه بهداشت اطلاع رسانی کنند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان مرودشت بیان کرد : طی ۴۰ روز گذشته و بخاطر اینکه شهر ما زود قرنطینه را شروع کرد کنترل خوبی داریم

او در رابطه با پمپ بنزین های شهرستان بیان داشت: ۴۸ پمپ بنزین در سطح شهرستان وجود دارد که کلیه متصدیان پمپ بنزین ها را دعوت و آنها را توجیه کردیم و قرار شد گندزدایی و ضدعفونی پمپ ها و سوخت گیری توسط متصدیان انجام شود

کریمی تصریح کرد: باید کمک کنیم تا شهر شلوغ نشود زیرا اگر مردم فکر کنند کرونا تمام شود و وضعیت عادی شده فاجعه رخ می دهد که دیگر اوضاع و بیماری تحت کنترل ما نمیباشد . همشهریان این نکته را در نظر داشته باشند که تا روزی که مدارس تعطیل است یعنی وضعیت ایران قرمز است و روزی که بچه ها توانستند به مدرسه بروند یعنی ما کرونا را پشت سر گذاشتیم لذا باز شدن بازار برای ما خود یک تهدید است.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار